Quinoa and Buckwheat Gnocchi

In July, most of non working mums leave Italian cities to go on Holidays with their kids. This period is very intense and full of meaning as it’s the moment of sharing beautiful moments together! This July I am working and I have my children at home that love to help me with little duties, but last year I spent with them the whole month of July cooking all the recipes of a Book and we had so much fun! So, in this post, I feel like sharing one of the recipes we did together. I dedicate this post to all lovely mums that are on Holidays with their kids! Enjoy!

Quinoa and Buckwheat Gnocchi / Gnocchi di Quinoa e Grano Saraceno

Preparation time: 45 mns / Preparazione: 45 minuti

Cooking time: 20 mns / Cottura: 20 minuti

Difficulty: medium / Difficoltà: Media

For 4 persons / Per 4 persone :

200 gr. of Quinoa Flour / 200 gr. di Farina di Quinoa

100 gr. of Buckwheat Flour / 100 gr. di Farina di Grano Saraceno

A little of Buchweat for the preparation / Un po di Farina di Grano Saraceno per la preparazione

2 Eggs / 2 Uova

1 Potato of about 100 gr. / 1 Patata di almeno 100 gr.

Extra Virgin Olive Oil / Olio di Oliva Extra Vergine

Salt / Sale

 

Preparation: In a bowl mix the two kind of Flours with the Eggs. Mix in a lovely way with your hands (the most important step). After a while, add the cooked and mashed Potatoes. Mix again and put some happiness on it. Pour some flour to a table. Once the mix is ready, take a piece on your hand and on the floured table make a long strip. Cut the strip in little equal pieces. Make other strips, using all the mix you have. Once you finish, cook all the pieces for 2-5 minutes in hot bowling and salty water. Pour the Gnocchi from the water…and they are ready! You can add tomato sauce, pesto or simply parmigiano cheese to have a delicious first course for you and your children!

A Luglio quasi tutte le mamme che non lavorano lasciano le città Italiane per andare in vacanza con i loro figli. Questo periodo è un periodo meraviglioso, pieno di momenti significativi e complicità fra mamme e figli. Questo Luglio io non sono partita per intraprendere questo nuovo lavoro, e le mie bambine sono al mio fianco che mi aiutano con piccoli compiti. Ma l’anno scorso, ho profittato questo periodo per eseguire con le mie bambine tutto un libro di ricette fantastiche! In questo post condividerò con voi la mia ricetta preferita (non perché buona ma perché le mie bambine si sono divertite un sacco eseguendola) e dedico questo post a tutte le mamme che ora hanno il tempo di poter condividere momenti meravigliosi insieme ai loro bambini! Divertitevi!

Preparazione: In una ciotola mischiare le due tipi di Farine con le Uova. Mischiare amorevolmente con le mani (step più importante). Dopo un po, aggiungere la Patata cotta e macinata. Mischiare nuovamente. Versare un po di farina su un tavolo. Una volta che l’impasto è pronto, prendere un pezzettino nelle mani e sul tavolo sopra la farina creare delle lunghe strisce. Tagliare le strisce in parti uguali. Fare tante altre strisce fino a finire l’impasto. Tagliare. Una volta finito di tagliare le strisce, posizionare tutti i pezzettini in un piatto grande. Fare bollire acqua, una volta l’acqua è in ebollizione aggiungere un pizzico di sale e olio di oliva. Versare nell’acqua tutti i pezzettini di Gnocchi. Fare bollire da 2-4 minuti. Scollare..e sono pronti! Potete aggiungere una deliziosa salsa al Pomodoro, Pesto o semplicemente una noce di burro e parmigiano per avere un delizioso primo per voi e i vostri figli!

Leave a Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s