Oats and Pear with Cannella

Happily back into my kitchen, every Saturday morning I take my time to try new Healthy Recipes. As since last Tuesday I am having problems to sleep due to over excitement and anxiety, I decided this morning to make a concentration of Oats. Experts strongly promote Oats on Breakfast time thanks to the great benefits they bring to our Health: they help to regulate our level of sugar in our organism giving energy to our brain  and contrasting anxiety (contains Vitamin B1 and Phosphorus), help to the regulation of our weight because of the high level of Fibre and have high diuretic properties. The Oats and Pear Smoothie is easy to prepare with your mixer or Slow Juicer. Following the Recipe:

  • 50 grs of Oats / 50 gr. di Avena
  • 1 Pear / 1 Pera
  • 1 Spoon of Honey / 1 Cucchiaino di Miele
  • 1 Glass of Water / 1 Bicchiere di Acqua
  • Cannelle / Cannella

I usually add Cannella to everything liquid that I drink (from Smoothies, to Juices to Coffee) because it’s known as a natural antibiotics among other great properties and it’s delicious! Great also for Children.

Sono felicemente di ritorno nella mia cucina, e come quasi tutti i Sabati Mattina mi prendo il tempo per preparare le mie Ricette Sane. Si come è da Martedì che faccio fatica a dormire a causa di una sovra eccitazione e un po di ansia, questa mattina ho scelto come ingrediente principale l’Avena seguendo le indicazioni di una rivista Online che leggo ogni tanto. Gli esperti promuovono e consigliano costantemente un consumo regolare dell’Avena a colazione grazie a tutte le sue proprietà benefiche per la nostra salute: Aiuta a regolare il normale livello di zuccheri nel nostro sangue conducendo una grossa parte di energia al nostro cervello e contrastando quindi l’ansia (grazie ad un alto contenuto di Vitamina B1, Silicio e Fosforo). Inoltre l’Avena aiuta anche a controllare il nostro peso grazie ad una alta presenza di fibre che aiuta a pulire il nostro organismo e mantenere il fegato in buona salute. Ho preparato lo mio Smoothie di Avena e Pera seguendo le indicazioni di viverepiùsani.com, con qualche modifiche, aggiungendo alla fine un po di Cannella. Di solito aggiungo la Cannella a quasi tutto ciò che bevo: Smoothies, Succhi e Caffe perché la Cannella è un naturale antibiotico e apporta tantissimi altri benefici per la nostra salute, oltre ad essere semplicemente deliziosa! Questa bevanda è buona, dolce, e fantastica anche per i Bambini!

Leave a Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s